Back to the top

Wie zijn wij

In 2009 vonden 2 vrienden, Eddy van Belleghem & Niels van doorn, het tijd worden om samen een band op te richten. Ze hadden zelf immers al een aantal jaren les gehad; Eddy als drummer en Niels als toetsenist. Zij gingen op zoek naar een zangeres, bassist en gitarist. Na een aantal audities van diverse muzikanten was de band compleet. Onder de naam Unique Creation, in de volksmond misschien wel beter bekend als UC is de band gestart. In die tijd waren de bandleden allemaal nog studenten, en timmerden ze in de weekenden druk aan de weg op verjaardagen en kleine (familie) feestjes, om naamsbekendheid op te doen.
Band
Lentefestival-2016-24-2
Dat lukte, want door de jaren heen werd UC een bekend begrip als coverband in West Friesland. In 2015 besloot de band om uit te breiden, en is Tim Laan erbij gekomen als solo gitarist om de band compleet te maken en een uitgebreid repertoire te bieden voor iedereen. In januari 2017 is Melissa als leadzangeres toegetreden. Daarmee vonden de bandleden het tevens tijd worden voor een andere naam. En zo geschiedde; Vanaf 2017 is UC bekend als ‘Phoenix Coverband’. Een pakkende naam, fris en stoer.
Laat Phoenix je meenemen op een muzikale reis; een avond lang herkenbaarheid, jeugdsentiment en de meest fantastische hits om op te dansen!

VOLG ONZE FACEBOOK PAGINA VOOR ALLE GEPLANDE OPTREDENS EN LAATSTE NIEUWTJES

Melissa van Belleghem